«Make Education, not war»

«Творимо освіту, а не війну» – назва проєкту започаткована міжнародною організацією «Глобальний план дій» (GAP International) наприкінці травня поточного року. До проєкту залучились учителі з Харкова, Слов'янська, Краматорська, Костянтинівки та Білозерська Донецької області, Чернігова, Києва, Ірпеня, Полтави, Кривого Рогу, Гуляйполя, Одеси, Южноукраїнська, Миколаївської області, Костополя, Вінниці, Тернополя.


Три вчительки ХПСШ «Харківський колегіум» і 30 учнів долучились до проєкту: Шахова Ольга Вікторівна та учні 6-В класу, Стародуб Наталія Валентинівна та її 4-В клас, Пилипчатіна Людмила Миколаївна та учні 10-А класу.


В рамках проєкту вчительки проводять щотижневі онлайн зустрічі з учнями, які навчаються у школах за кордоном або є вимушеними переселенцями. Наразі відбулося вже 8 таких зустрічей з дітьми. Мета таких зустрічей – з одного боку, надати їм підтримку задля полегшення інтеграції в нову громаду, з іншого – підтримувати зв’язок з Батьківщиною та мотивувати повернутися в Україну, до рідного міста, в улюблену школу. Крім того, це розвиток необхідних для сьогодення навичок успішного спілкування, сталої поведінки, критичного мислення, вміння розрізняти факти і думки, ставити запитання, аргументувати свої висловлювання. Цікаві психологічні вправи, які проводяться з дітьми, допомагають долати стреси, позитивно налаштовуватись одне до одного, до оточення, дбати про себе, свій настрій.


Під час практичних занять з учасницями проекту вчительки вчаться використовувати незнайомі їм онлайн методи, методично правильно структурувати зустрічі, використовувати інтеракцію; коригують власні плани зустрічей, обмінюються досвідом у створеній в Telegram групі та на сайті проєкту.


Ми високо оцінюємо змогу професійно зростати, зацікавити своїх улюблених учнів, які через війну опинилися за кордоном, або далеко від рідного міста без друзів, а інколи і без батьків.

Дякуємо організаторам проєкту «Make Education, not war».

Наталія Стародуб, учителька початкових класів

Взявши участь у проєкті я провела 8 зустрічей з дітьми:

1. «Знайомство», діти ознайомилися з метою наших зустрічей.

2. «Спільне та відмінне», говорили про різницю у навчанні в інших країнах (там, де вони зараз перебувають)

3. «Світ навколо любові просить», розмовляли про те, що таке сталий розвиток.

4. «Утилізація побутових відходів», діти розповідали, як в країнах, де вони знаходяться, сортують сміття.

5. «Як охороняти безцінний скарб Землі – воду», обговорили важливість економії води.

6. «Критичне мислення», обговорювали, що це таке, його важливість.

7. «Вправи на розвиток критичного мислення», діти відповідали на питання, грали в «Спійманку», складали розповідь про баранчика у пляшці.

8. «Навіщо запитувати», чергова зустріч на розвиток критичного мислення.


Кожна наша зустріч починалася з визначення настрою на момент зустрічі, допомогали в цьому кіт Інжир, пінгвінчики, фото різних асоціативних котиків, фото різних тварин тощо. Дуже сподабалось дітям малювати «Баранчика в пляшці» і розповідати про нього, а мені сподобалось, як діти розкривалися під час розповіді. Дуже корисно пройшли зустрічи по сталому розвитку, на яких діти побачили відмінність між Україною та іншими країнами й зробили висновок, що «сортувати відходи нескладно, але займає певний час, і треба вчитися цьому». На зустрічах з критичного мислення діти з задоволенням відповідали на «товсті» запитання, а мене емоційно схвилювали під час вправи «Твій вибір або Мати - Віддати», діти проявили свою чуйність, доброту не тільки до світу, а й більше до своїх рідних.


Проведені зустрічі були корисні не тільки в плані знань, які діти отримали, а й у емоційному плані.

Автори матеріалу:

Текст: Пилипчатіна Л. М., редактор: Бутковський О. А.