Дистанційне навчання в період воєнного стану

Організація освітнього процесу в Харківській приватній спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів «Харківський колегіум» Харківської області у 2022/2023 н.р.

  1. Для кожного класу в Viber або Telegram створені групи класів (для учнів і батьків – окремо) по кожному предмету окремо, де розміщені ZOOM-посилання на проведення уроків кожного вчителя (онлайн форма навчання). Відповідальний – заступник директора з НВР Вороніна О.М.
  2. Кожен учасник навчального процесу має персональний логін і пароль для входу на освітню платформу Google Classroom (дистанційна форма навчання). Для дистанційної форми навчання є окремий сайт, з розміщеними інструкціями щодо використання (http://online.collegium.com.ua)
  3. П’ять менеджерів займаються організацією дистанційного навчання і комунікацією між усіма учасниками навчально-виховного процесу. Відповідальний – заступник директора з НВР Лялікова О.І.

Заступник директора з НВР

Ольга Миколаївна Вороніна

+380 93 109 88 94

Заступник директора з НВР

Ольга Іванівна Лялікова

+380 66 358 17 00

Менеджерка

Ольга Анатоліївна Трачевська

+380 99 185 06 92

Менеджерка

Катерина Анатоліївна Мухіна

+380 68 342 89 55

 

Кожен учасник навчального процесу має персональний логін і пароль для входу на освітню платформу Google Classroom. Індивідуальні консультації з предметів в Viber, Telegram, ZOOM.

Електронний щоденник

http://E-school.info

Кожен учасник навчального процесу має персональний логін і пароль для входу, на головній сторінці електронного щоденника є інструкції для всіх учасників навчального процесу, менеджери займаються організацією і комунікацією при роботі з електронним щоденником. Відповідальна – менеджерка Трачевська Ольга Олександрівна.

  1. Використовуйте надійний пароль – комбінуйте букви, цифри та інші символи.
  2. Не вірте всьому, що читаєте – завжди перевіряйте достовірність джерела.
  3. Не викладайте особисту інформацію про себе, своїх рідних, друзів і знайомих в Інтернеті.
  4. Не ховайтеся за анонімністю екрану комп’ютера. Не кажіть того, що не могли б сказати людині в обличчя.
  5. Подумайте двічі, перш ніж поширити будь-яку інформацію. Як і в житті, потрібно думати про наслідки того, що говориш.
  6. Не поширюйте в Інтернеті контент незаконного або непристойного змісту.
  7. Переконайтеся, що ваш профіль у соціальній мережі закритий від сторонніх (перевірте налаштування безпеки).
  8. Додавайте “у друзі” тільки тих, кого дійсно знаєте: навіть якщо це друзі ваших друзів, але особисто ви не знайомі, краще зайвий раз перестрахуватися.
  9. Вашим друзям слід питати вашого дозволу, перш ніж завантажувати фотографії з вами або позначати вас на фотографіях в соціальних мережах. Не бійтеся сказати їм про це, і самі теж дотримуйтесь цього правила.
  10. Не переходьте за посиланнями, прикріпленим в імейл-повідомленнях – безпечніше вводити адресу в рядок браузера самому.

Організація дистанційного та онлайн освітнього процесу під час воєнних дій відрізняється від очного навчання дітей у першу чергу тим, що дітям СКЛАДНІШЕ ВЧИТИСЯ ВДОМА. Кожна третя дитина перебуває у стресовому стані/тривозі, пов’язаній зі сформованими обставинами. Однією зі складових стресу є втрата тієї стабільності та структурованості (зарозумілості), яка була, коли дитина мала чіткий режим, розклад і розуміння, що за чим йде.

Стрес – це не найсприятливіший грунт для розвитку. Для того, щоб допомогти дитині створити позитивну атмосферу для навчання, систематизувати і структурувати (тобто зробити зрозумілим) цей процес, пропонуємо такі кроки.

  • Скласти чіткий розклад/режим

Стабільність і зрозумілість – це те, що для дітей створює якусь зону безпеки. Адже, саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Розмістіть його на видному місці, намагайтеся  дотримуватися режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно позначається і на нервовій системі дитини.

  • Організувати робочу зону

Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій чуточок (обов’язково ввімкнений екран монітору чи телефону та наявні навушники). Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також на працездатність дитини впливає світло. Яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.

  • Організувати форму

Дитина не повинна сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше надіти на себе «роль учня» і «переключитися» на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг.

  • Робити перерви

Фокус уваги школяра на відеоконференції/уроці 20-30 хвилин. Не більше. Дитина докладає чимало зусиль, аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести. Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах).

  • Братися до виконання домашньої роботи доцільно не раніше, ніж за годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися, відпочити,пограти і перезарядитися.
  • Заохочувати спілкування з однолітками.
  • Провідна діяльність школярів середніх та старших класів – це спілкування. Та й в цілому школярі (зокрема молодші)звикли проводити багато часу в колективі спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції.
  • Заохочуйте спілкування, розмови, скайп-колли, можливо, навіть якісь ігри  онлайн з однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може поспілкуватися з однолітками.
  • Знизити очікування і вимоги.

Нові умови навчання, тиск суспільства, страхи і тривога заважають дитині розуміти і читця як раніше. Отже, якщо помітили, що оцінки й успішність  вашого сина/дочки погіршилася – НЕ СВАРІТЬ І НЕ ТИСНІСТЬ, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію. Адже це може бути однією з ознак стресу. Дитина потребує допомоги і відкритого діалогу з батьками. Зараз як ніколи вдалий час для перегляду і переоцінки вимог стосовно дитини.

  • Мотивувати і помічати успіхи

Не змушуємо дитину , а мотивуємо! Спробуйте переконати дитину в тому, що система примусу відходить  в минуле. Кожна людина в сучасному світі розуміє ту міру відповідальності за своє життя, яку вона несе. Ніхто не допоможе тобі стати освіченою і успішною  людиною, якщо ти сам не захочеш і не навчишся цього. Дистанційна освіта дає унікальний шанс довести самому собі, чого ти вартий. Але батьки повинні усвідомлювати, що такий рівень відповідальності за своє життя дитина отримує з часом. І головна мета батьків – допомогти своєму школяреві це зрозуміти і створити максимально комфортні умови для того, щоб він зміг оволодіти навичками онлайн-навчання.

Водночас не забуваймо відзначати ї успіх. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте.

Ось такі базові та найнеобхідніші правила, що допоможуть правильно організувати процес дистанційного навчання.


«Психологічна безпека дорослих та дітей під час повітряної тривоги у школі»: створено новий безкоштовний онлайн-курс для освітян 
   
Це буде корисно для усіх, хто працює з дітьми та для батьків. 
Курс розроблено в рамках Програми «Безпечна школа», яка реалізується Фонд Східна Європа у співпраці з #ДСНС, Міністерство освіти і науки України та МВС України.
  
Пройти навчання та отримати сертифікат можна безкоштовно на Освітній онлайн-платформі Зрозуміло за посиланням.
   
З курсу ви дізнаєтесь:

  • як складати алгоритм дій для переходу в укриття;
  • як допомогти дитині швидко подолати панічну атаку;
  • як повернутися до навчання, коли повітряна тривога закінчилась;
  • як реагувати на різні стресові ситуації, що можуть виникнути у дитини;

   
Окрім теоретичного матеріалу, в онлайн-курсі багато ігор та вправ, які допоможуть приборкати тривожність і повернутись у ресурсний стан.

Джерело: ДСНС

 

1.Час роботи школи в онлайн режимі.

1.1. Форма навчання «Ранковий онлайн» з 09.00 до 15.00 згідно з розкладом.

Після закінчення останнього уроку, учні 1-7-х класів роблять перерву на обід та з 14.00 до 15. 00 – час на самопідготовку з тьютором (5-ті, 7-А класи), з класним керівником (1-4-ті, 6-ті, 8-мі класи).

1.2. Форма навчання «Ранковий онлайн "+"» (учні 5-7-х класів), що обрали цей навчальний пакет, займаються виконанням домашніх завдань, розвиваючих вправ, слуханням аудиокниг, переглядом кінофільмів і мультфільмів, відвідуванням віртуальних музеїв та рухливих ігор. До 17.00.

1.3. Протягом перерви в 1-4-х класах з 11.40 до 12.00, в 5-11-х класах з 10.30 до 10.50, проводяться онлайн фізичні руханки вчителями фізичної культури. На інших перервах вчителі та тьютори проводять рухливі ігри.

1.4. Починаючи з 15.00 з понеділка по п'ятницю проводяться факультативні заняття (інформатика 7-9 класи, польська мова 5-8 класи).

1.5. Форма навчання «Вечірній онлайн» з 16.00 до 19.20 згідно з розкладу.

2. Робота учнів дистанційної форми навчання проводиться за власним розкладом, матеріал розміщений на окремій платформі.

3. Виховна, психологічна робота проводиться відповідно до планів кожного класного колективу.

Портал «Нові знання» (nz.ua) доступні 60 інтерактивних електронних підручників для 1-5 класів за програмою НУШ.

https://d-learning.com.ua/

https://ua.mozaweb.com/

https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/

https://lms.e-school.net.ua/